woensdag 25 januari 2012

Wijze lessen van McDreamy en McSteamy

Als klein meisje keek ik al samen met mijn moeder naar ER. Ik was nog zo jong dat ik een uur lang naar George Clooney in een witte doktersjas kon kijken, zónder daarbij te kwijlen. Later ging ik natuurlijk trouw Grey's Anatomy volgen (HAL-LO McDreamy en McSteamy). En sinds dat Addison naar LA vertrok, zit ik ook iedere week voor de buis voor Private Practice.

Ik heb in mijn leven dus onderhand zoveel ziekenhuisseries gezien dat ik praktisch zelf een dokter ben. Iemand reanimeren is bijvoorbeeld heel makkelijk: je roept gewoon eerst Charge to hundred, daarna Clear!, je duwt die peddels op iemands borst en iedereen leeft weer. Maar naast medische skills, leer je ook nog een hoop andere belangrijke dingen op maandagavond van half 9 tot half 10 op Net5, namelijk:

- Je kunt prima alcoholverslaafde of drugsverslaafde (of allebei) zijn en toch nog mensen open snijden.

- Als dokter kun je alleen een relatie hebben met iemand die ook in het ziekenhuis werkt. Maar dat is geen probleem, want alle collega's zijn razend knap en aantrekkelijk.

- Alleen gaat iedereen vreemd, waardoor je dus niet hoeft te rekenen op ware, eeuwigdurende liefde. En als je die toch gevonden denkt te hebben, weet je zeker dat je vent binnen een half jaar dood gaat. 

- Maar geen nood aan de man als je weer single bent, je begint gewoon een relatie met een andere collega (bij voorkeur de ex van je beste vriendin/collega). En als dat weer strandt, scharrel je weer een andere collega op. En aangezien het ziekenhuis groot is, kun je zo best wat jaartjes zoet zijn.

- Als je ontslagen wordt, betekent dat nooit dat je ook echt ontslagen wordt. Gewoon een misverstandje of grapje van de chief.

- Zeldzame, ongeneeslijke ziektes blijken toch verrekte vaak voor te komen en ineens wel behandelbaar te zijn. Ook een inoperabele tumor blijkt na wat zielig kijken en een potje janken ineens makkelijk verwijderbaar.

- Als dokter heb je een opvallend grote kans om overreden te worden door een bus/om neergeschoten te worden/om elke mogelijke ziekte te krijgen. Eigenlijk maak je ieder jaar wel een bijna-dood-ervaring mee. Maar gelukkig is daar altijd wel iemand, bij voorkeur je verloofde, die een spoedoperatie uit kan voeren en je er weer bovenop lapt.

Zie je wel, tv kijken maakt helemaal niet dom.

4 opmerkingen:

  1. Haha, geniaal! Maar ik met ehbo enzo, doe het toch anders dan in Amerika. Dus helaas berusten die beelden niet op de werkelijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo herkenbaar! Ik download ook elke week de nieuwe greys en pp :) Volgende week wordt leuk met een aflevering what could have been ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk geschreven! Wat een ontzettend doortastende conclusies heb je hier getrokken. Het is eigenlijk een wonder dat er nog nooit iemand is afgestudeerd op dit onderwerp. Ik zie mogelijkheden te over. Misschien iets voor jou? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen