maandag 8 februari 2016

Spread the Oreo love!

Mijn plan voor vanochtend was om te gaan hardlopen. In plaats daarvan zit ik in mijn hardloopkleren baked deep fried oreo's te eten als lunch. Oeps.

Baked deep fried oreo's recept

Dit is dus de schuld van uitgeverij Blossom Books. Die stuurden mij namelijk een super leuk pakketje, met daarin "onze nieuwste book baby Simon vs. de verwachtingen van de rest van de wereld, een klein cadeautje en een Oreo-recept". De hoofdpersonen in het boek zijn namelijk compleet verslaafd aan oreo's. Mijn recept? Baked "Deep Fried" Oreo's!


Sinds ik dit pakketje ontving, droom ik dus iedere nacht van die oreo's. Hoe goddelijk klinken die?! Dus ook al heb ik nog geen tijd gehad om het boek te lezen (de recensie houden jullie dus nog even tegoed!), ik kon het niet laten om alvast te gaan bakken. En aangezien jullie dit ook willen eten (echt, geloof me), bij deze het recept.

Het recept: Baked "Deep Fried" Oreo's


Ingrediënten:

  • 1 blikje croissantdeeg
  • 8 Oreo-koejes
  • Een schaaltje melk
  • 1 ei (losgeklopt)
  • Poedersuiker



En zo maak je deze goddelijkheid:


1. Verwarm de oven voor op 190 °C.

2. Maak het blikje croissantdeeg open, maar rol het niet uit. Snijd het in zestien dunne plakjes. Druk daarna de plakjes een beetje aan, zodat eventuele kieren in het deeg verdwijnen. (Dit lijkt heel makkelijk, maar ehh... je moet dus wel tellen...)


3. Dompel elke oreo in de melk (heel snel, want anders worden ze zompig) en leg ze daarna op een deegcirkel.

4. Leg er een andere deegcirkel bovenop en druk de zijkanten aan. Dit doe je met alle 8 (of in mijn geval 7) oreo's.


5. Leg de oreo's-in-deeg op een met bakpapier beklede bakplaat. Bestrijk het deeg met losgeklopt ei.

6. Bak de oreo's ongeveer 10-12 minuten, totdat ze mooi goudbruin zijn. (In de tussentijd kun je dus mooi de rest van die rol oreo's opeten even afwassen.)



7. Haal ze uit de oven, bestrooi ze met poedersuiker en eet direct. (Meteen uit de oven zijn ze het allerlekkerst!)


Ik geloof dat ik de rest van de middag even ga liggen uitbuiken op de bank *burp*. Heb ik wel gelijk mooi tijd om Simon te lezen. Deze komt trouwens 14 februari uit en je kunt hem natuurlijk alvast reserveren. (Gewoon doen. Er staat een oreo op de kaft; dan moet het wel een goed boek zijn.)

2 opmerkingen:

  1. Een boek met een oreo op de kaft! Dat is op je lijf geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. snow peak titanium gold gold - TITanium Art Studio
    snow titanium dab tool peak titanium gold. This unique titanium plate gold sculpture is built edc titanium with a westcott scissors titanium bronze frame and samsung watch 3 titanium is ready to be used for any project.

    BeantwoordenVerwijderen