zondag 25 augustus 2013

De laatste loodjes

Het was ongeveer rond 12 augustus dat ik me ineens besefte dat ik nog maar twee weken vakantie had. Ik weet dat ik eigenlijk niet mag klagen, want voor de meeste mensen is dat hun hele zomervakantie. Maar voor de verwende student in mij was het nogal een tegenvaller. Nog maar twee weken... Nog maar 14 nachtjes slapen... Sindsdien heb ik bijna 14 dagen lang iedere dag last gehad van hoofdpijn. Toeval? Lijkt me niet. Zoveel zin heb ik dus om weer terug naar school te gaan.
(Bron afbeelding)

Maar het betekent ook nog iets anders. Namelijk dat ik twee maanden tijd heb verspilt. Twee maanden had ik de tijd om mijn CV te updaten, mijn online portfolio op te kalefateren (mijn god, wat is dat ding lelijk!) en alvast te solliciteren voor een afstudeerstage. Uiteindelijk heb ik (naast heel veel in de zon liggen, kwijlen op Benja Bruijning in LINDA. Magazine en cocktails drinken) niet meer gedaan dan allen mijn CV gefatsoeneerd. Ik ben trouwens ook welgeteld twee minuten lang ingelogd geweest op mijn online portfolio, maar moest toen wegens acuut hoofdpijngevaar gelijk weer uitloggen (ja, hij is echt zó lelijk).

In mijn (überhippe ouderwetse papieren) agenda zit ook al twee weken lang een plakkertje: 'stukje voor ABC-blog schrijven'. En ik gok dat dat plakkertje er over drie weken nog steeds zit. Want hoe moet ik nou een gezellig stukje schrijven op een blog voor toekomstige studenten, als ik zelf niet kan wachten op de dag dat ik klaar ben met mijn opleiding? En ik denk niet dat het onderwijsbureau het kan waarderen als ik een stukje schrijf met de kop 'STUDEREN IS STOM'.

Gisteren kreeg ik met de post ook weer het jaarlijkse bewijs van inschrijving. Slecht nieuws: ze willen me nog een jaar hebben. Maar er is ook goed nieuws: dit is mijn allerlaatste bewijs van inschrijving, want vanaf februari ga ik afstuderen. Als ik tenminste vóór die tijd een kick-ass afstudeerstage heb gevonden. Ik vrees alleen dat ik daarvoor toch echt even mijn portfolio op offline moet zetten onder handen moet nemen.

Het was leuk jullie gekend te hebben.

2 opmerkingen:

  1. Ik zal maar niet zeggen dat ik dan nog een weekje vakantie heb?

    BeantwoordenVerwijderen