donderdag 29 december 2011

Drie gezusters bij Ikea

Vorige week
Ik (met zus S. aan de telefoon): 'Zeg, heb jij toevallig nog klapstoelen nodig?'
Zus S: 'Huh, hoezo?'
Ik: 'Ja, das handig voor als je visite krijgt. Ze zijn nu in de aanbieding bij de Ikea. En ik heb volgende week vakantie en zin om naar de Ikea te gaan.'
Zus S: 'Ja leuk! Wij hebben inderdaad vast wel klapstoelen nodig.'
Zusje D (op de achtergrond): 'Ik wil ook mee!'

In de auto
Zusje D: 'Wat gaan we eigenlijk kopen?'
Ik: 'Een hele hoop leuke goedkope dingen waarvan je nooit hebt geweten dat je het echt nodig had.'

In de parkeergarage
Zusje D: 'Pfff, wat is het druk hier.'
Zus S en ik (in koor): 'Dan ben je nog nooit op de zondag voor Sinterklaas in de Ikea Amsterdam geweest!' (Twee jaar geleden; het duurde een uur en drie zenuwinzinkingen voordat we de auto überhaupt geparkeerd hadden.)

In de Ikea
Zusje D: 'Iels, waar op mijn kamer kan ik deze mandjes laten?'
Ik: 'Weet niet. Heb je die nodig dan?'
Zusje D: 'Nee, maar ze zijn afgeprijsd.'
Ik: 'Jij bent echt nog erger shopverslaafd dan ik.'
Zus S: <diepe zucht>

Op de klapstoelenafdeling
Zus S: 'Welke waren er dan in de aanbieding?'
Ik: 'Weet niet. Ik zag een paar weken geleden er reclame voor op tv.'
Zus S: 'EEN PAAR WEKEN GELEDEN?!'
Ik: 'Ehh, ja. Oeps.'

Compromissen sluiten... Is dit een stiekeme hint naar al die mannen die achter hun vrouw aan door de Ikea sjokken?

2 opmerkingen:

  1. Voor deze 'man' is er niets mis met achter hun vrouw aansjokken door de Ikea (misschien ben ik wel geen man?). Vroeger oefende ik bij mijn moeder, zelfde geldt voor de Makro (dat vond ik bijna nóg leuker :)). Alleen al in beide winkels laaang niet geweest...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haah, heerlijk! Maar goed dat ik niet zo snel naar de IKEA gaan kan, want anders... =P Al die prullaria is ook wel gewoon lekker. ^.^

    BeantwoordenVerwijderen