zondag 27 februari 2011

Ontmoet & Groet

Kennen jullie Chantal van Gastel al? Zo niet, ren dan gelijk even naar de boekwinkel (of surf even naar bol.com). 

Oké, zijn jullie er weer? Chantal is schrijfster van chicklits (voor de mannen: dat zijn geen doktersromannetjes). Een paar jaar geleden heb ik haar debuut Zwaar verliefd! gelezen en sindsdien ben ik fan.

En dan is er Chicklit.nl, een leuke site met recensies, artikelen en winacties, allemaal over chicklits en chickflicks (dat is de dvd-versie van een chicklit). Ieder jaar houdt Chicklit.nl de “Boek van het jaar-verkiezing”, waarbij standaard Sophie Kinsella (koningin der chicklits) de winnaar is. Dit jaar gebeurde echter het ondenkbare: Sophie Kinsella moest het afleggen tegen Geknipt voor jou van Chantal van Gastel. Een paar dagen voordat de uitslag bekend werd gemaakt, beloofde Chicklit.nl een meet & greet met de winnaar van de verkiezing te verloten, wanneer ze 1000 volgers op Twitter zouden hebben.

En dit is waar ik in het verhaal kom. Ik volgde Chicklit.nl al op Twitter en dacht: “Ach, waarom ook niet, ik doe even een RT”. Vervolgens heb ik persoonlijk nog een extra volger geregeld (weliswaar mijn zus, maar een volger is een volger toch?). Afgelopen vrijdag was het zover, de 1000 volgers waren bereikt. Chicklit.nl had echter nog een opdracht; om de meet & greet te winnen moest je een #FF voor @Chicklit_nl en @chantalvgastel doen. Wederom dacht ik: “Ach, waarom niet.” Wat is er op tegen om een van je favoriete schrijfsters te kunnen ontmoeten (zeker als je er zelf ook stiekem van droomt om een boek te schrijven)? En de kans dat ik zou winnen was toch minuscuul klein.

Toch bleef het de hele dag in mijn hoofd zitten. Ik had een soort raar gevoel. Het gevoel dat ik zou winnen. Maar dan hield ik mezelf gelijk weer voor dat het toch niet zou gebeuren. Waarom zou uitgerekend ík winnen?

Chicklit.nl had als voorwaarde gesteld dat de #FF voor 22.00 uur gestuurd moest worden. Iets in mij zij dat ik Twitter vanaf die tijd maar even in de gaten moest houden.
22.05 uur: niets.
22.30 uur: nog steeds niets.
23:00 uur: de uitslag zal vandaag wel niet meer komen.
23.30 uur: toch nog even kijken voor de zekerheid. En daar stond het: @IlseBighelaar is de winnaar van de meet & greet. “Huh, ik? Staat er echt @IlseBighelaar? Geen andere Ilse? Geen andere Bighelaar? Nee, het staat er echt. Wow! … Wat moet ik dan aan?”

To be continued…

2 opmerkingen: