maandag 5 september 2011

Ilse op de camping

Ik zal er maar gelijk voor uit komen: ik houd van luxe. En dus niet van kamperen. Want slapen in een tent is niet te combineren met luxe. Naja, misschien als je zo’n gigantische Khadaffi-tent hebt, maar die zijn tegenwoordig ook niet echt veilig meer te noemen.

Hoe ik hier bij kom? Ik ben afgelopen week op introkamp geweest (de tweedejaars mochten moesten mee met de eerstejaars). Driemaal raden waar deze plaats vond… op een camping natuurlijk. En nee, we kregen geen schattige bungalowtjes om in te slapen.


Voor mij zou dit de eerste keer in een tent worden. Wij zijn vroeger wel op vakantie geweest naar de camping, maar huurden dan een stacaravan. Het ‘met je wc-rolletje naar het washok lopen-ritueel’ was dus een compleet nieuwe ervaring voor mij.

Het “feest” begon al bij aankomst. De tenten zouden geschikt zijn voor 18 personen. Misschien dat er inderdaad 18 man in zouden passen, maar met vrouwen is dat echt een ander verhaal. Voordat we het wisten was het in de tent een grote ontplofte boel van weekend-, hand- en toilettassen en vlogen de stijltangen, mascara’s en schoenen in het rond.

Maar dat ben ik in principe wel gewend, mijn zusjes S. en D. zijn al jaren berucht om de rotzooi die ze maken. En ergens heeft het wel iets gezelligs om een paar keer per dag te roepen of iemand toevallig een roze tandenborstel of grijze All Star heeft zien liggen. Minder gezellig was de kou. Het is niet bepaald aan te raden om in een vochtige en tochtige tent te slapen wanneer het buiten maar 7 graden is. Daar kunnen een slaapzak, fleecedeken en vijf lagen kleding niet tegenop.

Daarbovenop kwamen nog een paar smerige wc’s en belabberde douches met miezerige straaltjes. Voorlopig geen tenten en campings meer voor mij. (Misschien dat ik ooit een uitzondering maak als Jude Law me persoonlijk uitnodigt voor een weekendje creperen kamperen, maar that’s it.)

1 opmerking: