woensdag 17 oktober 2012

Je probeert er nog wat van te maken

Het ziekenhuis. Zo kom je er jaren niet. En zo kom je er weken lang bijna iedere dag om zieke familieleden te bezoeken. De laatste paar maanden vallen voor mij helaas in de laatste categorie. Mijn dagen bestaan momenteel uit stage, ziekenhuis en slapen. Hoe leuk ik mijn stage en slapen ook vind, dat ziekenhuis weet je dagen toch best aardig te verpesten.

Tijdens een van de vele bezoekjes dacht ik: er moeten toch ook wel positieve dingen aan deze hele !*%&(%-situatie zijn? Et voilá, een lijstje met voordelen van al die bezoekjes aan het ziekenhuis:

- Ik weet inmiddels haarfijn welke gerechten uit het bezoekersrestaurant je veilig kunt eten, zonder gelijk op de eerste hulp te belanden. (Dit zijn er verrassend weinig. Ik houd het voortaan bij een Twix.)

- Mijn karma moet inmiddels haast uit de pan rijzen van positiviteit na al die verdwaalde bejaarden die ik de weg heb gewezen in het nieuwe ziekenhuis.

- Ik weet nu echt, echt, echt zeker dat doktoren er in het echt niet uitzien zoals op tv. Hierdoor ga je de weekelijkse portie McDreamy op Net5 toch net wat meer waarderen.

Tot zover de positiviteit. Ziekenhuizen zijn gewoon verrot. Houdoe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten