zondag 17 maart 2013

Gekkenwerk

Och, jongens (en meisjes) (en gekke Henkies), ik was zo lekker bezig met mijn voornemen om minstens één keer per week te bloggen. Vorige week plaatste ik zelfs drie blogjes en was daarom nog helemaal trots op mezelf. Ik besef me dat dat een beetje sneu klinkt, maar ik was echt on fire. Maar dat was vorige week donderdag...

Inmiddels zijn we anderhalve week verder en is het weer eens akelig stil hier op mijn blog. Hoe doen andere bloggers dat toch? Ik heb echt zo'n respect voor iedereen die de tijd en inspiratie weet te vinden om iedere dag te bloggen. Bij mij ontbreekt het momenteel aan dat alles.

De reden daarvan is mijn opleiding. Mijn kijk-ons-eens-leuk-creatief-wezen opleiding die bedacht dat het wel leuk zou zijn om ons in drie weken een compleet seminar te laten organiseren. Ik herhaal: EEN COMPLEET SEMINAR IN DRIE WEKEN. In drie weken moesten we een locatie, sprekers en deelnemers uit de lucht zien te toveren. Echt... ik heb er maar één woord voor: GEKKENWERK.

Het seminar vond afgelopen dinsdag plaats. En het ging wonderbaarlijk goed. Natuurlijk hadden er dingen beter gekund, maar gezien de voorbereidingstijd (triest weinig) en het budget (nul komma nul) kunnen we best trots op ons zelf zijn.

Ik ben er alleen nog niet helemaal van bijgekomen. Zo beperkt als onze middelen waren, zo hoog was mijn stresslevel. Echt mensen, mijn ik-zie-altijd-alles-in-de-soep-lopen-en-maak-me-overal-zorgen-om hersenen zijn niet gemaakt voor dit soort creatieve grappen. Met weemoed denk ik terug aan Groep 8, waar je nog gewoon wist waar je aan toe was. Je leverde gewoon netjes om de zes (nooit vijf, nooit zeven) weken een werkstukje in. Je zorgen waren nooit groter dan 8 A4'tjes in Comic Sans MS met lettergrootte 16. En als je de moeite nam om een plaatje uit een boek te kopiëren en dat op de kaft plakte, had je sowieso een voldoende.

Afijn, ik dwaal af. Alhoewel, de onsamenhangendheid van dit stukje weerspiegelt mooi de chaos in mijn hoofd. Sinds afgelopen dinsdag wil ik alleen nog maar slapen. Ik heb alleen geen tijd om te slapen, aangezien er zich de afgelopen weken nogal wat werk heeft opgestapeld. En weet je wat nou het allerleukste is? Over vier weken mogen - nou ja, moeten is een beter woord - we weer een seminar organiseren.

(Bron afbeelding)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten