maandag 18 november 2013

ABC: Congratulations, you use your brain equally

Als je gaat studeren, word je doodgegooid met testjes. Beroepskeuzetesten, persoonlijkheidstesten en weet-ik-wat-allemaal-nog-meer-voor-testen. Het begint al op de middelbare school. Toen kwam er bij mij uit de test dat ik óf kunstgeschiedenis moest gaan studeren, óf secretaresse moest worden. Ha ha. Niets tegen kunsthistorici en secretaresses, maar ik? Ik zou nog geen Rembrandt herkennen als ik er met mijn neus bovenop stond en ik sloop printers al door er alleen maar naar te kijken.

Uiteindelijk ging ik International Business studeren, maar toen ik daar na een paar maanden alweer mee stopte, kwamen alle testen weer om de hoek kijken. Onder andere de JTI. Eigenlijk hoort uit deze test te komen welke van de vier types jij bent. Eén van de vier dus. Bij mij kwam eruit dat ik een beetje van drie was. Het commentaar van de decaan: "Hmm, vreemd. Meestal weten mensen op jouw leeftijd wel watvoor type ze zijn, maar jij bent echt een geval apart." Toen dacht ik: "Húúúh... wat moet het ooit worden met mij?" Inmiddels denk ik: "Ha ha, je moet mij ook niet in een hokje willen proppen."

Vandaag zag ik dat verschillende klasgenoten op Facebook een linkje hadden gedeeld naar een testje waarmee je kon kijken welke hersenhelft het meest dominant is. Ondanks mijn inmiddels ontwikkelde allergie voor testjes was ik stiekem toch benieuwd wat er uit deze testje zou komen. Ik heb namelijk al weleens eerder zo'n test ingevuld. En daar kwam -heel verrassend- uit dat ik geen duidelijke voorkeur had. Ik zat weer eens in het ongedefinieerde midden. Maar goed, ik dat testje invullen dus. Zie hier de uitslag:


Nog steeds in het midden. Maar het midden is niet langer ongedefinieerd. Het is vanaf nu het 'Congratulations, you use your brain equally'-midden. Nee, ik ben niet heel goed in óf logica óf creativiteit, maar ik kan beiden combineren. Daarom houd ik ook zo van ABC. Bij ABC combineren we deze twee; we leggen de link tussen zakelijk denken en creatief denken, en dat is waar de mooie dingen ontstaan!

-------------------------------
Dit stukje verscheen eerder op Avans.nl/AdvancedBusinessCreation

1 opmerking:

  1. Nice! :) Fijn dat je een opleiding hebt gevonden die zo goed bij je past. De opmerking "Hmm, vreemd. Meestal weten mensen op jouw leeftijd wel watvoor type ze zijn, maar jij bent echt een geval apart." vind ik trouwens wel een beetje raar...

    BeantwoordenVerwijderen