maandag 3 februari 2014

ABC: Wat wil je nou?

Waarom zijn dingen altijd leuker als ze onbereikbaar zijn? Ik weet niet of iedereen hier last van heeft, maar volgens mij ben ik niet de enige. Het werkt zo met mannen (Jij wil geen relatie? Nou, dan word ik juist hopeloos verliefd op jou.) en ik merk het nu ook met mijn afstudeerstage.

In het derde jaar van ABC liep ik stage bij een heel tof reclamebureau. Toen ik na vijf maanden weer terug naar school moest, had ik er alles veel voor over om gewoon bij mijn stagebedrijf te blijven werken. Ik wou veel liever daar 40 uur per week op kantoor werken aan toffe campagnes, dan weer terug naar school. Het vooruitzicht op diplomaloosheid en duizenden euro's studieschuld, omdat mijn basisbeurs niet omgezet zou worden in een gift, weerhield mij hier echter van.

Gelukkig heb ik dat laatste jaartje colleges en projecten wel overleefd en kon ik afgelopen maandag beginnen met mijn afstudeerstage. Wederom bij een super leuk bedrijf; een online marketingbureau. Mijn afstudeeropdracht heeft betrekking op het vormgeven van hun dienstenpakket en businessmodel. Als ik dit succesvol weet af te ronden, krijg ik dadelijk begin juli mijn diploma.

Vorig jaar wou ik niet liever, maar nu de optie reëel is, lijkt die fulltime baan me ineens toch een stuk minder aantrekkelijk. Het is alleen niet het idee van werken dat me tegenstaat, maar het idee van volwassen worden. Want het halen van mijn diploma staat gelijk aan werken en het zoeken van een appartement (dat én betaalbaar én groot genoeg voor mijn schoenenverslaving is) en dat staat weer gelijk aan volwassen worden.

Nee, ik geloof niet dat ik al volwassen wil worden. Ik heb nog geen zin in belastingaangiftes, pensioenen afsluiten en iedere zaterdagochtend boodschappen doen.

Als jullie mij willen excuseren, ga ik nu even ter compensatie een traytje energydrank halen bij de Kruidvat en de hele dag RollerCoaster Tycoon spelen.

-------------------------------
Dit stukje verscheen eerder op Avans.nl/AdvancedBusinessCreation

3 opmerkingen:

  1. Oh, Rollercoaster Tycoon! Dat waren nog eens tijden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Komt wel goed, schratje! En je kan altijd nog meer doorstuderen als je echt nog niet wil werken... En je hoeft ook heus niet gelijk 40 uur in de week te werken. En je krijgt echt wel een baan die je leuk vindt. Echt, het komt wel goed! :)

    BeantwoordenVerwijderen