woensdag 30 januari 2013

Uitgelezen: Miss Match

Twee van de punten op mijn to do lijstje voor 2013 (laten we ze vooral geen goede voornemens noemen, want dan zijn ze gelijk gedoemd om te mislukken) waren meer bloggen en meer boeken lezen. Klein probleempje: voor de eerste heb ik te weinig inspiratie en voor de tweede te weinig tijd. Echt opschieten doet het dus niet. En als je er nooit iets van kan afstrepen, is er echt geen lol te beleven aan een to do lijstje. Dus waarom nou niet die twee combineren en bloggen over de boeken die ik heb gelezen? ("Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?" zou oma zeggen.)

Niet dat mijn blog nu spontaan verandert in een boekenblog. Ik ben en blijf gewoon een over-van-alles-en-nog-wat-blogger. Maar als ik toevallig een boek heb gelezen, waarvan ik vind dat iedereen het moet lezen, ga ik dat vanaf nu gezellig hier verkondigen. Zoals nu, want Astrid Harrewijn heeft weer een geweldige chicklit geschreven.


Nou had ik ook niets anders van Miss Match verwacht. De boeken die ik al van Astrid Harrewijn heb gelezen, vond ik echt geweldig. (Al kom ik er net wel achter dat ik er pas vier van de zes heb gelezen. Shame on me.). Hoge verwachtingen dus.

Ik hou sowieso van Nederlandse chicklits, zoals die van Chantal van Gastel en Ilse Spall. Lekker herkenbare feel good verhalen met sympathieke en nuchtere hoofdpersonen. (Ja, zelfs ik kan er moe van worden als de hoofdpersoon 300 pagina's lang alleen maar leeghoofdig loopt te wezen en een beetje loopt te shoppen).


Boeken die je spontaan doen vergeten dat je eigenlijk super moe bent en welke je midden in de nacht niet weg kan leggen voordat je ze uit hebt, zijn de beste. Miss Match is er zo eentje. Het is een heerlijke chicklit met een spannende en onverwachte twist op het einde. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat het iets langer duurde voordat ik in het verhaal zat, dan bij bijvoorbeeld Miss Communicatie.

Maar als je van chicklits houdt, moet je Miss Match zeker lezen. En misschien ook wel als je tot nu toe niet zo van chicklits hield, want door de spannende wending in het verhaal is dit boek echt anders dan andere. Je hebt eigenlijk dus geen keus. Lezen die hap! ;)

------------------

Voor het geval het nog niet duidelijk was: ik heb een enorm zwak voor boeken kopen/hebben. Dat is de schuld van Belle & Het Beest. Sinds ik als kleutertje die film gemiddeld vijf keer per week keek, droom ik van het hebben van een enorme kastenwand vol boeken MET EEN TRAPPETJE. Dit dus:

Whiehoe! (Dat ik hoogtevrees heb en al begin te bibberen op de eerste trede van een ladder,
vergeten we voor het gemak even.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten